اسکرولر اخبار

شرکت توسعه کاربرد پرتوها

1397/4/3 یکشنبه
خدمات ایمنی و حفاظت پرتوی
فعالیت‌های بخش ایمنی هسته‌ای و حفاظت پرتوی شرکت توسعه کاربرد پرتوها به چهار حوزه اصلی ایمنی و حفاظت پرتوی، اخذ مجوز، آموزش و استانداردسازی تقسیم‌بندی می‌شوند.
  •  ایمنی و حفاظت پرتوی
به منظور نظارت بر اجراء صحیح فعالیت‌های پرتوی و هسته‌ای در چارچوب دستورالعمل‌های مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور، این شرکت آمادگی دارد با شناسایی اقدامات و شاخص‌های عملکردی سیستم به منظور بهبود ایمن فعالیت‌های پرتوی، خدمات تخصصی در حوزه ایمنی و حفاظت پرتوی به متقاضیان مربوطه را ارائه نماید. همچنین فعالیت‌هایی نظیر ارزیابی، بازرسی و آنالیز وتحلیل ایمنی خطرات مربوطه به منظور راه اندازی ایمن تأسیسات پرتوی از دیگر خدمات این شرکت در حوزه ایمنی و حفاظت پرتوی می‌باشد.
 
  • خدمات اخذ مجوز
یکی از اقدامات ضروری جهت تأسیس هرگونه فعالیت پرتوی، مطالعات میدانی، شناسایی، انتخاب ساختگاه و طرح توجیه پذیری ضرورت احداث تاسیسات پرتوی می‌باشد. این شرکت باتوجه به تجارب مفید کسب شده و نیاز متقاضیان برای ایجاد تأسیسات پرتودهی الکترون و گاما آمادگی دارد خدمات مرتبط با اخذ مجوز و همکاری‌های تخصصی در تمامی مراحل از مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور را ارائه دهد. همچنین در صورت نیاز متقاضی به تهیه و اصلاح اسناد موردنیاز جهت اخذ مجوز از واحد قانونی، خدمات مشاوره‌ای در این زمینه ارائه می‌شود.
 
  •  آموزش
بدون تردید یکی از مهم‌ترین پارامترهای موردنیاز جهت بهره‌برداری ایمن از تأسیسات پرتوی، نیروی انسانی کارامد می‌باشد. این شرکت با تهیه و تدوین سرفصل‌های تخصصی آموزشی در حوزه تأسیسات پرتودهی الکترون و گاما و با بهره‌گیری از تجارب نیروهای متخصص و اساتید مجرب، بستر لازم جهت برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی، پیشرفته و تخصصی ویژه تأسیسات پرتوی را فراهم نموده است.
 
  • استانداردسازی
بکارگیری استانداردهای ایمنی به منظور جلوگیری از حوادث احتمالی و فراهم نمودن شرایط ایمن یکی از مهم‌ترین الزامات موردنیاز در بهره‌برداری تأسیسات پرتودهی می‌باشد. این شرکت با بکارگیری آیین نامه و استانداردهای بین المللی اقدام به بومی سازی استانداردهای موردنیاز بهره برداری ایمن از تأسیسات نموده است که در صورت نیاز با ارائه مشاوره های لازم در اختیار متقاضیان این حوزه قرار خواهد داد.

کلیه حقوق متعلق به شرکت توسعه کاربرد پرتوها میباشد .

مجری سایت : سیگمـا