سامانه پرتودهی گامای تهران

شرکت توسعه کاربرد پرتوها

1397/4/9 شنبه
سامانه گامای تهران
مجموعه پرتوفرآوری مستقر در تهران مجهز به سیستم پرتودهی گاما بوده و مدت سه دهه است که مسئولیت سترون سازی و رفع آلودگی میکروبی به روش پرتودهی را برای محصولات پزشکی، بهداشتی، گیاه داروها و ادویه جات عهده دار است و در راستای کنترل کیفی خدمات خود از آزمایشگاه های میکروبیولوژی، پلیمر، مواد غذایی و دزیمتری بهره گیری می نماید.
بخش پرتودهی:
این بخش شامل اتاق کنترل و پرتودهی و همچنین سوله های انبار کارتن ها می باشد. این بخش مسئولیت دریافت، برچسب‌زنی، انبارداری، پرتودهی و ترخیص محصولات و کارتن‌های ورودی از طرف مشتریان (تولید کنندگان تجهیزات پزشکی، مواد غذایی، ...) را برعهده دارد. در سیستم پرتودهی محصولات در کارتن هایی قرار داده شده و توسط نقاله ورودی به اتاق پرتودهی هدایت می شوند. سیستم گردش محصول در اتاق پرتودهی از نوع قفسه هایی حامل چهار طبقه است. کارتن های حاوی محصول در ناحیه ایستگاه بارگیری وارد قفسه های حامل شده و در چهار سطح در مسیر مشخص به دور چشمه گاما (کبالت 60 ) گردش کرده و مورد پرتودهی قرار می گیرند.
بخش آزمایشگاهی:

آزمایشگاه میکروبیولوژی: کنترل کیفی بار میکروبی و تعیین دز مناسب پرتوی گاما جهت استریلیزاسیون و یا ضد عفونی کردن تجهیزات یکبار مصرف پزشکی، مواد اولیه داروها و لوازم آرایشی و بهداشتی.
آزمایشگاه پلیمر: خدمات مشاوره ای در زمینه انتخاب مواد پلیمری مورد استفاده در ساخت محصولات پایدار در برابر پرتو و تعیین مقاومت پرتوی قطعات و بسته بندی های پلیمری مورد استفاده در صنایع پزشکی، بهداشتی و غذایی.
آزمایشگاه مواد غذایی: آزمون بار میکروبی و تعیین دز مناسب پرتوی گاما برای افزایش زمان ماندگاری مواد غذایی مانند سبزیجات خشک، ادویه جات، خشکبار، چاشنی ها، غلات و غیره
آزمایشگاه دزیمتری: تعیین اولویت و زمان پرتودهی کالاها در سامانه پرتودهی، اندازه گيري دز جذبي و توزیع دز در کالاهای پرتودهی شده در سامانه پرتودهی و کالیبراسیون دزیمترها.

کلیه حقوق متعلق به شرکت توسعه کاربرد پرتوها میباشد .

مجری سایت : سیگمـا