اسکرولر اخبار

شرکت توسعه کاربرد پرتوها

1397/4/4 دوشنبه
خدمات پرتودهی و آزمایشگاهی
شرکت با بهره‌گیری از سامانه‌های پرتودهی خود قادر است خدمات پرتودهی را در دو محدوده دز پایین و دز بالا به ‌صورت تجاری انجام دهد که در این راستا با استفاده از آزمایشگاه‌های موجود کیفیت فرآیند پرتودهی محصولات را تضمین می‌نماید.
خدمات پرتودهی
شرکت با بهره گیری از سامانه‌های پرتودهی گاما تهران و بناب و همچنین بهره‌برداری از سامانه الکترون قزوین در آینده‌ای نزدیک، قادر است خدمات پرتودهی را در دو محدوده دز پایین (تا 10 کیلوگری) و دز بالا (تا 25 کیلوگری) به‌صورت تجاری انجام دهد. هدف عمده پرتودهی در مواد غذایی کاهش بار میکروبی و افزایش زمان ماندگاری محصولات و در مورد مواد دارویی، بهداشتی و تجهیزات پزشکی پاک‌سازی میکروبی و استریلیزاسیون می‌باشد.
محصولات قابل پرتودهی شامل موارد ذیل می باشد: 
  • انواع مواد غذایی (به‌صورت بسته‌بندی) شامل انواع خشکبار، ادویه جات و مواد غذایی پودری
  • مواد بهداشتی، دارویی و آرایشی
  • تجهیزات پزشکی شامل گاز، باند استریل، نخ پنبه، محصولات یک‌بارمصرف پزشکی و آزمایشگاهی
خدمات آزمایشگاهی
آزمایشگاه های شرکت در جهت پرتودهی محصولات، آمادگی ارائه خدمات ذیل را دارد:
  • آزمایشگاه‌های میکروبیولوژی و مواد غذایی: سنجش میزان آلودگی های میکروبی، تعیین حداکثر و حداقل دز مناسب و نهایتاً تصمیم‌گیری در ارتباط با پرتودهی یا عدم پرتودهی محصول، مجهز به دستگاه‌ها و تجهیزات هود لامینار، اتوکلاو آون، هود شیمیایی، انکوباتور(معمولی، CO2 ، یخچال دار)، بن ماری، شمارشگر کولنی و غیره.
  • آزمایشگاه پلیمر : شناسایی جنس مواد، تعیین میزان مقاومت مواد به پرتودهی و تعیین ماکزیمم دز اعمالی، مجهز به دستگاه‌های طیف‌سنجی مادون‌قرمز (FTIR)، کشش، پرس گرم، آنالیز حرارتی(DSC)، نمایانگر جرم مولکولی( MFI) و هود شیمیایی.
  • آزمایشگاه دزیمتری: اعتبارسنجی و کنترل فرآیند پرتودهی، زمان دهی برای دریافت دز موردنظر محصولات غذایی، پزشکی، دارویی و بهداشتی مجهز به دستگاه EPR و اسپکتروفوتومتر.

کلیه حقوق متعلق به شرکت توسعه کاربرد پرتوها میباشد .

مجری سایت : سیگمـا